Legendární Mazda RX 7: Historie a Výkon Této Ikony Automobilového Světa!

Mazda Rx 7

Historie modelu Mazda RX-7

Historie modelu Mazda RX-7 sahá až do roku 1978, kdy byl poprvé představen. Tento sportovní kupé se rychle stal ikonou díky svému vynikajícímu výkonu a agilnímu řízení. První generace RX-7 byla poháněna rotativním motorem Wankel a nabízela skvělé jízdní vlastnosti. V průběhu let prošla Mazda RX-7 několika generacemi, přičemž každá z nich přinášela inovace a vylepšení, které udržely tento model na špičce sportovních vozů.

Technické specifikace a výkon

Mazda RX-7 byla poháněna rotativním motorem Wankel o objemu 1,3 litru, který dokázal vyvinout výkon až 276 koní. Díky nízké hmotnosti vozu a skvělému rozložení hmotnosti dosahovala RX-7 skvělých jízdních vlastností. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládala za pouhých 5,3 sekundy a maximální rychlost dosahovala hodnoty kolem 250 km/h. Přesný přenos výkonu na silnici zajišťovala manuální šestistupňová převodovka. Tyto technické specifikace dělaly z Mazda RX-7 jednoho z nejvýkonnějších sportovních vozů své doby.

Design a aerodynamika vozu

Design vozu Mazda RX-7 byl revoluční pro svou dobu. Svého času byla tato sportovní ikona považována za jedno z nejkrásnějších aut na trhu. S nízkým profilem, dlouhým kapotou a krátkým zadkem připomínala spíše supersportovní vůz než běžné auto. Každý detail designu byl promyšlen tak, aby zlepšil aerodynamiku a stabilitu vozu i při velkých rychlostech. Charakteristické skládané světla a elegantní linie karoserie dodávaly vozu Mazda RX-7 jedinečný a nezaměnitelný vzhled.

Inovativní rotativní motor

Inovativním prvkem, který odlišoval model Mazda RX-7 od konkurence, byl rotativní motor Wankel. Tento motor se vyznačuje kompaktností a vysokým výkonem díky svému jedinečnému konstrukčnímu principu. Rotativní motor má rotační písty namísto klasických pístů a válce, což umožňuje dosáhnout vyšších otáček a menšího objemu než u tradičních motorů. Díky tomu byla Mazda RX-7 schopna nabídnout dynamické zrychlení a plynulý chod při vyšších rychlostech, což ji činilo oblíbenou mezi nadšenci do sportovních vozů.

Úspěchy v motorsportu

Mazda RX-7 se stala legendou i díky svým úspěchům v motorsportu. V osmdesátých letech se RX-7 stal dominantním vozem v IMSA GTU třídě, kde získal čtyři šampionáty v řadě. V roce 1991 RX-7 vyhrál slavný závod 24 hodin Le Mans, což bylo historicky první vítězství japonského výrobce. Tento úspěch potvrdil schopnosti vozu a posunul jeho reputaci na novou úroveň. Mazda RX-7 také excelovala v driftingových soutěžích, kde se proslavila svou agilností a schopnostmi na zatáčkách. Díky svým úspěchům v motorsportu si RX-7 získala respekt a obdiv po celém světě.

Cena a dostupnost na trhu s ojetými vozy

Mazda RX-7 se stala ikonou automobilového světa, což se projevilo i na ceně ojetých vozů. Cena uživatelsky přívětivých kusů se pohybuje v rozmezí od 10 000 do 30 000 eur, v závislosti na stavu, ročníku a provedení vozu. Vzhledem k popularitě a kultovnímu statusu modelu je důležité dbát na pravidelnou údržbu a servis, což může ovlivnit konečnou cenu vozidla. Díky svému jedinečnému designu, vysokému výkonu a technickým inovacím si Mazda RX-7 stále udržuje stabilní hodnotu na trhu s ojetými vozy.