Hledáte Renault 8? Prodej vozů všech generací!

Renault 8 Prodej

Historie modelu Renault 8

Renault 8, známý také jako R8, byl poprvé představen v roce 1962 jako moderní náhrada za model Dauphine. Tento malý rodinný vůz se stal okamžitě populárním díky svému sportovnímu vzhledu, prostornému interiéru a dostupné ceně. Vůz byl poháněn řadou čtyřválcových motorů o objemu od 956 do 1108 cm³, které mu dodávaly překvapivě svižné výkony. Prodej automobilů Renault 8 byl silný po celou dobu jeho výroby, a to jak ve Francii, tak i v zahraničí.

R8 se stal základem pro řadu sportovních verzí, včetně modelů Gordini a R10. Tyto vozy se proslavily svými úspěchy v motoristickém sportu, zejména v rallye, a pomohly upevnit image Renaultu jako výrobce sportovních vozů. I dnes je Renault 8 oblíbeným vozem mezi sběrateli a nadšenci do klasických automobilů. Jeho nadčasový design, spolehlivost a dostupnost náhradních dílů z něj činí atraktivní volbu pro ty, kteří hledají cenově dostupný a zábavný klasický vůz.

Design a karoserie

Renault 8, uvedený na trh v roce 1962, se mohl pochlubit nejen inovativní technikou, ale i moderním designem karoserie. Na rozdíl od hranatých tvarů konkurence vsadil Renault na oblé linie a aerodynamičtější profil. Tento přístup mu pomohl dosáhnout lepší spotřeby paliva a zároveň mu dodal sportovnější vzhled. Prodej automobilů v 60. letech vzkvétal a Renault 8 se stal vyhledávaným vozem pro mladé rodiny i sportovně založené řidiče. Jeho elegantní karoserie, dostupná v široké škále barev, mu pomohla odlišit se od konkurence a získat si oblibu po celé Evropě.

Motorizace a výkon

Renault 8, dnes již legendární automobil, se i po letech těší velké oblibě mezi sběrateli a nadšenci do klasických vozů. Prodej automobilů Renault 8 sice skončil již před desítkami let, ale na trhu s veterány je stále živo a zájem o tento model neupadá. Jedním z hlavních faktorů, které přispívají k jeho popularitě, je jeho motorizace.

Srovnání modelů Renault 8
Model Rok výroby Motor Výkon (k)
Renault 8 1962-1971 1.1 L 44
Renault 8 Gordini 1964-1970 1.3 L 95

Ačkoliv se Renault 8 vyráběl v několika motorizacích, srdcem většiny modelů byl spolehlivý a úsporný benzínový čtyřválec s objemem 1.1 litru. Tento motor, který byl proslulý svou jednoduchostí a nenáročností na údržbu, dokázal vyvinout výkon až 44 koní, což na tehdejší dobu a hmotnost vozu bohatě stačilo. Pro sportovněji založené řidiče pak byla k dispozici i silnější varianta s objemem 1.3 litru, která nabízela výkon až 68 koní a dodávala Renaultu 8 překvapivou dynamiku. Právě kombinace spolehlivosti, úspornosti a dostatečného výkonu dělá z Renaultu 8 dodnes atraktivní volbu pro milovníky klasických automobilů. Ať už hledáte vůz na víkendové vyjížďky, nebo chcete investovat do klasiky s potenciálem zhodnocení, Renault 8 by mohl být tou správnou volbou.

Jízdní vlastnosti

Renault 8, i přes svůj věk, stále dokáže překvapit svými jízdními vlastnostmi. Automobil jezdí překvapivě obratně a mrštně, a to i na dnešní poměry. Díky nízké hmotnosti a kompaktním rozměrům se s ním snadno manévruje v městském provozu i na klikatých okresních silnicích. Řízení je poměrně strmé a komunikativní, což řidiči umožňuje cítit, co se děje pod koly. Podvozek je sice naladěn spíše komfortně, ale i tak si poradí s ostřejší jízdou. Samozřejmě je nutné brát v potaz stáří vozu a s ním spojené opotřebení. Přesto Renault 8 i dnes dokáže nabídnout zábavnou a poutavou jízdu, která potěší nejednoho automobilového nadšence.

Oblíbenost a závodní úspěchy

Renault 8 se těšil značné oblíbenosti, a to nejen mezi běžnými řidiči, ale i na závodních okruzích. Jeho kompaktní rozměry, nízká hmotnost a spolehlivý motor z něj dělaly ideální vůz pro každodenní použití i pro sportovní klání. Prodej automobilů Renault 8 se rychle rozběhl a model se stal jedním z nejprodávanějších vozů své doby. Na jeho úspěchu se podílely i četné závodní úspěchy. Vůz dominoval v rallye, kde se proslavil svou ovladatelností a spolehlivostí. Získal řadu vítězství v prestižních soutěžích, jako byla Rallye Monte Carlo nebo Tour de Corse. Tyto úspěchy dále posílily jeho popularitu a přispěly k růstu prodeje. Dodnes je Renault 8 považován za ikonický model a vyhledávaný sběratelský kousek. Jeho sportovní duch a nadčasový design oslovují automobilové nadšence napříč generacemi.

Renault 8, to byl automobil pro mladé a dobrodružné duše. S jeho sportovním vzhledem a dostupnou cenou se stal symbolem svobody a nezávislosti.

Matěj Dvořák

Dostupnost náhradních dílů

Při zvažování koupě Renaultu 8, obzvláště u veterána, je zásadní otázkou dostupnost náhradních dílů. Naštěstí existuje aktivní komunita nadšenců a sběratelů, kteří zajišťují, že díly jsou stále k dispozici, ať už nové nebo použité. Existuje mnoho specializovaných e-shopů a klubů věnovaných tomuto modelu, kde lze sehnat vše od karosářských dílů přes mechanické komponenty až po interiérové ​​doplňky. Je však třeba počítat s tím, že některé díly mohou být vzácné a jejich cena tomu bude odpovídat. Před koupí vozu je proto vhodné provést důkladný průzkum a zjistit si dostupnost a ceny dílů, které by mohly být v budoucnu potřeba. To vám pomůže vyhnout se nepříjemným překvapením a vysokým nákladům na opravy, které by mohly z radosti z vlastnictví Renaultu 8 udělat noční můru.

Renovace a údržba

Renovace klasického Renaultu 8 může být obohacující zkušeností, ať už se jedná o projekt pro nadšence, nebo o investici. Dostupnost náhradních dílů je pro tyto vozy překvapivě dobrá, a to jak z originálních zdrojů, tak i od specializovaných prodejců. Existuje aktivní komunita nadšenců, kteří si vyměňují rady a tipy ohledně renovace a údržby.

Při koupi Renaultu 8 pro renovaci je důležité pečlivě zkontrolovat stav karoserie, protože koroze může být problémem. Mechanické součásti jsou obecně odolné, ale je vhodné zkontrolovat brzdy, zavěšení a motor, abyste se ujistili, že jsou v dobrém stavu. Pravidelná údržba je klíčem k udržení Renaultu 8 v dobrém provozním stavu. To zahrnuje pravidelnou výměnu oleje, kontrolu kapalin a seřízení. Díky své relativní jednoduchosti je Renault 8 vozem, který lze snadno udržovat i doma, s trochou mechanických znalostí a správným nářadím. Investice do renovace a údržby Renaultu 8 se může vyplatit, protože hodnota těchto klasických vozů neustále roste.

Cena a investice

Renault 8, dnes již kultovní klasika, zažívá v posledních letech nárůst popularity mezi sběrateli a nadšenci do historických vozů. S rostoucí poptávkou po těchto francouzských skvostech roste i jejich cena.

Cena Renaultu 8 se liší v závislosti na mnoha faktorech, jako je celkový stav vozu, originalita dílů, počet najetých kilometrů a samozřejmě i preference prodejce. Zatímco za renovovaný kus v perfektním stavu si připravte nemalou sumu, pojízdný vůz v původním stavu se dá sehnat za dostupnější cenu.

Investice do Renaultu 8 může být lákavá, je však důležité zvážit všechny aspekty. Před nákupem je nezbytné důkladně prověřit historii vozu a nechat si jej zkontrolovat odborníkem. Renovace a údržba historického vozu může být finančně náročná, proto je potřeba počítat s dodatečnými náklady.

Tipy pro nákup

Před koupí jakéhokoli auta, a Renault 8 není výjimkou, je důležité provést důkladný průzkum. Projděte si inzeráty, porovnejte ceny a zaměřte se na technický stav vozu. Rok výroby u Renaultu 8 je zásadní - čím starší vůz, tím náročnější může být na údržbu. Nebojte se zeptat na historii vozu, nehody nebo opravy. Ideálně si s sebou vezměte mechanika, který na místě posoudí technický stav a upozorní na případné skryté vady. Pamatujte, že koupě ojetého auta je vždy sázkou na jistotu a důkladná kontrola vám může ušetřit starosti a peníze v budoucnu. Nepodceňujte ani zkušební jízdu - ta vám napoví o jízdních vlastnostech a případných problémech s motorem nebo převodovkou.

Prodej automobilů Renault 8 byl pro značku Renault důležitým milníkem. Model 8, uvedený na trh v roce 1962, se stal okamžitě populárním díky své moderní konstrukci, prostornému interiéru a dostupné ceně. Jeho samonosná karoserie, kotoučové brzdy na všech kolech a pohon předních kol byly v té době inovativní prvky, které oslovily širokou škálu zákazníků. Renault 8 se stal jedním z nejprodávanějších vozů ve Francii a dosáhl značného úspěchu i na exportních trzích. Jeho popularita přispěla k posílení pozice Renaultu jakožto výrobce moderních a spolehlivých automobilů. I když se výroba Renaultu 8 ukončila v roce 1976, dodnes je tento model považován za ikonický vůz a sběratelsky vyhledávaný předmět. Jeho vliv na automobilový průmysl je nepopiratelný a jeho odkaz žije dál v moderních vozech Renault.

Publikováno: 14. 12. 2024

Kategorie: auta