Wartburg 353: Kultovní automobil, který zanechal stopu v dějinách

Wartburg 353

Vítejte v novém článku magazínu "Egr ventil"! Dnes se podíváme na jeden z nejslavnějších a nejoblíbenějších automobilů v dějinách - Wartburg 353. Tento kultovní vůz zanechal svou stopu ve světě automobilového průmyslu a stále si udržuje své místo v srdcích nadšenců po celém světě.

Wartburg 353 je symbolem éry, která se stala ikonou mezi vozidly produkovanými ve východním Německu. Jeho historie, technické specifikace, design a popularita jsou fascinující a stojí za to se jim podrobněji věnovat. Připravte se na zajímavé informace o tomto unikátním automobilu, který si zaslouženě získal své místo ve světových dějinách motorismu.

Historie automobilu Wartburg 353

Historie automobilu Wartburg 353 sahá až do roku 1966, kdy byl tento vůz poprvé představen na veřejnosti. Automobil Wartburg 353 byl vyroben v tehdejším Německém demokratickém republice (NDR) ve městě Eisenach. Tento model se stal nástupcem předchozího vozu Wartburg 311.

V průběhu let se Wartburg 353 stal jedním z nejpopulárnějších vozů v NDR a získal si velkou oblibu i mezi motoristickými nadšenci po celém světě. Jeho úsporný provoz a spolehlivost ho činily ideálním vozem pro běžné použití.

Automobil Wartburg 353 byl poháněn dvoudobým tříválcovým motorem o objemu 992 cm3, který dosahoval výkonu 50 koní. Díky svému malému objemu a lehké konstrukci byl Wartburg 353 velmi ekonomický a jeho spotřeba paliva patřila mezi nejnižší ve své třídě.

Jedinečným rysem tohoto automobilu byla jeho karosérie typu sedan s elegantními liniemi a charakteristickou maskou chladiče. Vnitřek vozu nabízel dostatek prostoru pro posádku i zavazadla a byl vybaven pohodlnými sedadly a moderními prvky interiéru.

Wartburg 353 se vyznačoval skvělými jízdními vlastnostmi a dobrou ovladatelností. Díky svému malému rozměru byl ideálním vozem pro městskou dopravu, ale dokázal si poradit i na delších cestách.

Popularita Wartburgu 353 neustále rostla a v průběhu let se stal symbolem mobility v NDR. Vůz byl vyvážen do mnoha zemí po celém světě, kde si získal velkou oblibu mezi motoristickými nadšenci.

Automobil Wartburg 353 je dodnes považován za kultovní vozidlo, které zanechalo stopu v dějinách automobilismu. Jeho jedinečný design, spolehlivost a ekonomičnost ho činí stále atraktivním pro sběratele i milovníky historických vozidel.

Technické specifikace Wartburgu 353

Wartburg 353 byl automobil vyrobený v NDR v letech 1966 až 1988. Tento legendární vůz měl několik technických specifikací, které ho odlišovaly od ostatních vozidel své doby.

Motor: Wartburg 353 byl poháněn dvoutaktním tříválcovým motorem o objemu 992 cm3. Tento motor dosahoval výkonu 45 koní při otáčkách 4500 za minutu. Díky svému jedinečnému zvuku se stal charakteristickým znakem tohoto vozu.

Převodovka: Automobil Wartburg 353 měl čtyřstupňovou manuální převodovku. Byla umístěna na podlaze a umožňovala plynulé řazení mezi různými rychlostmi. Převodovka spolu s motorem poskytovala dostatečnou sílu pro pohyb vozidla i ve strmém terénu.

Podvozek: Wartburg 353 měl nezávislé zavěšení kol vpředu i vzadu, což zajišťovalo pohodlnou jízdu i na nerovném povrchu. Brzdy byly kotoučové vpředu a bubnové vzadu, což zajistilo spolehlivé brzdění.

Rozměry: Délka vozu činila 4,35 metru, šířka 1,63 metru a výška 1,45 metru. Wartburg 353 měl rozvor náprav 2,52 metru a svou hmotností dosahoval přibližně 950 kilogramů.

Spotřeba paliva: Spotřeba Wartburgu 353 se pohybovala kolem 8 litrů na 100 kilometrů. Tato hodnota byla pro svou dobu poměrně úsporná a umožňovala relativně levnou provozní nákladnost tohoto vozidla.

Tyto technické specifikace přispěly k vynikajícím jízdním vlastnostem Wartburgu 353 a udělaly z něj oblíbený automobil mezi řidiči i fanoušky motorismu.

Design a vzhled Wartburgu 353

Design automobilu Wartburg 353 byl v době svého uvedení na trh velmi moderní a inovativní. Tento kultovní automobil se pyšnil jedinečným a charakteristickým designem, který zanechal stopu v dějinách automobilového průmyslu.

Exteriér Wartburgu 353 byl elegantní a aerodynamický. Přední část vozu zdobila masivní chromovaná maska chladiče s logem Wartburg. Světlomety byly umístěny nízko, což dodávalo autu agresivnější vzhled. Lícnice vozu byla hladká a čistá, bez zbytečných ozdob a přebytečných linií.

Zadní část vozu byla také velmi zajímavá. Kombinace kulatých tvarů s ostrými hranami dávala Wartburgu 353 unikátní charakter. Zadní světla byla umístěna vysoko na karoserii a měla moderní design.

Interiér Wartburgu 353 byl prostorný a pohodlný. Sedadla byla vyrobená z kvalitního materiálu a poskytovala dostatek opory pro řidiče i cestující. Palubní deska měla jednoduchý design, ale obsahovala veškeré potřebné ovládací prvky. Vůz disponoval také dostatečným množstvím úložného prostoru, což bylo v té době velmi ceněno.

Celkově lze říci, že design Wartburgu 353 byl svým způsobem futuristický a odlišoval se od ostatních automobilů té doby. Jeho unikátní vzhled přitahoval pozornost a stal se ikonou své éry. Navzdory tomu, že automobil Wartburg 353 již dnes nepatří mezi nejmodernější vozy, jeho design stále působí atraktivně a nadčasově.

Výkon a jízdní vlastnosti Wartburgu 353

Wartburg 353 byl vybaven čtyřválcovým motorem o objemu 993 cm3, který dosahoval výkonu 50 koní při 4500 otáčkách za minutu. Tento motor umožňoval automobilu dosáhnout maximální rychlosti kolem 130 km/h.

Jedním z hlavních faktorů, které přispěly k úspěchu Wartburgu 353, byla jeho skvělá jízdní dynamika. Díky lehkému a kompaktnímu designu byl automobil velmi obratný a snadno ovladatelný i ve městském provozu. Jeho malý poloměr otáčení umožňoval snadné manévrování ve stísněných prostorách.

Další výhodou Wartburgu 353 byla jeho schopnost překonávat i náročnější terény. Díky robustní konstrukci a dobře nastavenému odpružení byl tento automobil schopen zdolat i nerovnosti na silnicích bez větších problémů.

Vysoká spolehlivost a dlouhá životnost motoru také přispěly k dobré pověsti tohoto vozu. Wartburg 353 se stal oblíbenou volbou nejen pro běžné řidiče, ale také pro taxikáře a služební flotily.

Celkově lze říci, že výkon a jízdní vlastnosti Wartburgu 353 byly na svou dobu velmi konkurenceschopné. Tento automobil dokázal splnit očekávání jak ve městském provozu, tak i při delších cestách. Jeho spolehlivost a schopnost přizpůsobit se různým podmínkám ho učinily vyhledávaným vozem nejen v Československu, ale i v dalších zemích.

Popularita a prodejnost Wartburgu 353

Wartburg 353 se stal velmi populárním automobilem v době svého výrobu. Jeho jedinečný design, spolehlivost a dostupná cena přitahovaly mnoho zákazníků. Automobil byl oblíbený nejen v Československu, ale také ve mnoha dalších zemích.

Díky svému pohodlnému interiéru a prostornosti se Wartburg 353 stal ideálním vozem pro rodiny. Byl vybaven moderními prvky, které ho odlišovaly od konkurence. Spousta lidí si oblíbila jeho jedinečný styl a charakteristický tvar.

Prodejnost automobilu Wartburg 353 byla vynikající. V průběhu let se prodalo mnoho tisíc kusů tohoto vozidla. Lidé si ho oblíbili pro jeho spolehlivost a snadnou údržbu. Navíc, díky dostupné ceně, si ho mohl dovolit široký okruh zákazníků.

Wartburg 353 se stal symbolem mobility a svobody pro mnoho lidí. Byl často používán jako rodinný automobil, ale také jako služební vůz či taxi. Jeho popularita trvala dlouhou dobu po skončení výroby.

I dnes je Wartburg 353 stále vyhledávaným vozem mezi sběrateli a milovníky historických automobilů. Jeho unikátní design a vzácnost ho činí velmi cenným kouskem pro sbírky. Je to skutečný kultovní automobil, který zanechal nezapomenutelnou stopu v dějinách automobilismu.

Prodejnost Wartburgu 353 je dodnes vysoká na trhu s veterány. Mnoho nadšenců si přeje mít tento legendární vůz ve své sbírce. Je to dokonalý příklad toho, jak jedno auto může zanechat tak silný dojem na lidi po celém světě.

Wartburg 353 je a vždy bude jedním z nejoblíbenějších a nejuznávanějších automobilů své doby. Jeho popularita a prodejnost jsou jasným důkazem jeho kvality a vlivu na automobilový průmysl.

Zajímavosti a kuriozity o Wartburgu 353

Wartburg 353 je automobil, který si získal nejen srdce svých majitelů, ale také přitahoval pozornost díky několika zajímavostem a kuriozitám spojeným s jeho výrobou a provozem.

Jednou z nejzajímavějších vlastností Wartburgu 353 byla jeho jedinečná konstrukce motoru. Automobil byl vybaven dvoudobým tříválcovým motorem o objemu 992 cm3, který dosahoval výkonu 50 koní. Tento motor se stal legendou díky své spolehlivosti a odolnosti. Byl schopen snadno překonat velké vzdálenosti bez potřeby častých oprav.

Další zajímavostí byl systém chlazení motoru. Wartburg 353 měl unikátní systém chlazení vzduchem, který umožňoval efektivní ochlazování motoru i za extrémních podmínek. Díky tomuto systému se automobil stal oblíbeným zejména mezi majiteli, kteří žili ve venkovských oblastech s nedostatkem dostupného chladicího média.

Nelze zapomenout ani na design interiéru Wartburgu 353, který nabízel pohodlné a prostorné sedadlo pro řidiče a spolujezdce. Zajímavostí byla také přítomnost unikátního volantu, který byl vyroben z kvalitního dřeva a dodával automobilu elegantní vzhled.

Další kuriozitou spojenou s Wartburgem 353 byla jeho spotřeba paliva. Automobil se pyšnil nízkou spotřebou, což bylo v době jeho výroby velmi ceněné. Díky úspornému motoru dokázal Wartburg 353 ujet na jednom litru paliva až 12 kilometrů, což bylo pro tehdejší dobu velmi dobré číslo.

Poslední zajímavostí o Wartburgu 353 je jeho dlouhá životnost. Mnoho exemplářů tohoto automobilu stále jezdí po silnicích dnes, i přes to, že jejich výroba skončila před mnoha lety. To svědčí o kvalitě a odolnosti tohoto vozidla.

Wartburg 353 je tedy nejen kultovním automobilem, který zanechal stopu v dějinách, ale také vozem plným zajímavostí a kuriozit. Jeho jedinečný design, spolehlivost a úspornost ho stavějí do pozice jednoho z nejoblíbenějších vozidel své doby.

Wartburg 353 je bezesporu jedním z nejikoničtějších automobilů v dějinách. Jeho historie, technické specifikace, design a výkon ho činí unikátním vozem, který si získal srdce mnoha nadšenců po celém světě. Popularita a prodejnost Wartburgu 353 byla v jeho době velmi vysoká a dodnes se těší oblibě mezi sběrateli veteránů.

Tento kultovní automobil skrývá mnoho zajímavostí a kuriozit, které stojí za povšimnutí. Například Wartburg 353 byl prvním vozem ve své třídě vybaveným samonosnou karoserií, což bylo pro dobu jeho vzniku revoluční. Tento fakt dokazuje inovativní přístup konstruktérů při vývoji tohoto vozu.

Další zajímavostí je jeho pohon. Wartburg 353 byl poháněn dvoutaktním motorem o objemu 992 cm3, který dosahoval výkonu 50 koní. Díky tomuto motoru mohl Wartburg 353 dosáhnout maximální rychlosti kolem 130 km/h, což bylo pro tu dobu velmi slušné číslo.

V neposlední řadě nelze opomenout ani jeho design a vzhled. Wartburg 353 se vyznačuje jedinečným retro stylem, který dodnes působí velmi atraktivně. Jeho zaoblené tvary a charakteristická přední maska ho odlišují od ostatních vozidel své doby.

Celkově lze říci, že Wartburg 353 je automobil, který zanechal stopu v dějinách. Jeho popularita a prodejnost dokazují, že se jedná o vozidlo s dlouhodobou hodnotou. Pokud jste milovník veteránů nebo prostě jenom obdivovatel kultovních aut, rozhodně byste měli mít Wartburg 353 na svém radaru. Je to skvělý exemplář automobilového dědictví, který stojí za objevení.

Publikováno: 05. 11. 2023

Kategorie: Automobily

Autor: Nikola Vlček

Tagy: wartburg 353 | automobil